Ontwikkelingen IJsselmeergebied en Welkom op het water centraal bij ledenvergadering Platform Waterrecreatie

11 juli 2016  Laatste update: 15 maart 2023

Tijdens de ledenvergadering van het Platform Waterrecreatie op 7 juni 2016 stonden de verschillende ontwikkelingen in het IJsselmeergebied centraal en de campagne Welkom op het water.

Pieter den Besten, programmamanager IJsselmeergebied van het ministerie van I&M gaf in zijn presentatie een overzicht van de laatste stand van zaken van de verschillende projecten en ontwikkelingen die spelen in het IJsselmeergebied. Aansluitend hebben Platformleden besproken hoe beter samen te werken in de regio IJsselmeergebied. Marieke Mantje, marketing HISWA Vereniging, presenteerde de campagne Welkom op het water. Deze campagne geïnitieerd door HISWA Vereniging heeft als doel meer mensen naar het water te trekken.

Door gezamenlijk en in de volle breedte de aantrekkelijkheid van de watersport te laten zien, wordt beoogd dat meer mensen meer uren op het water maken.Diverse Platformleden gaan in overleg om te kijken hoe zij de campagne kunnen benutten voor hun tak van watersport. Naast deze onderwerpen is ook de stand van zaken van een aantal landelijke dossiers en in andere regio’s gedeeld. De vergadering vond plaats bij het inspirerende Zuiderzeemuseum in Enkhuizen. Na afloop was er gelegenheid om de tentoonstelling Wild van Water te bezoeken in het binnenmuseum.

Vorig artikel Volgend artikel
Meld u aan voor de nieuwsbrief