Nieuwe campagne Welkom op het water richt zich op jonge gezinnen

http://welkom-op-het-water-gezinnen
19 juni 2018

Half juni werd op de Kaag de aftrap gegeven voor een nieuwe campagne van Welkom op het water. De actie is erop gericht om jonge gezinnen kennis te laten maken met watersport en -recreatie. Uit iedere provincie wordt de komende maanden een gezin uitgenodigd voor een dag op het water.

Meevaren en zeilles

Geert Dijks, directeur van initiatiefnemer HISWA Vereniging – brancheorganisatie van de watersport- trakteerde het eerste gezin in Zuid-Holland op een dag op het water. De familie De Mooij uit de provincie Zuid-Holland mocht onder andere meevaren op een botter en een speedboot én kreeg zeilles.

Waterrecreatie zelf ervaren

“Welkom op het water heeft als doel zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken voor de watersport en meer uren op het water te laten doorbrengen. De campagne laat zien hoeveel mogelijkheden er zijn, hoe toegankelijk watersport en -recreatie eigenlijk zijn én zet de watersport in volle breedte op de kaart. Wij bieden jonge gezinnen de mogelijkheid om zelf te ervaren hoe leuk het is op én rond het water.” aldus Geert Dijks.

Genoten

Hennie de Mooij, moeder van Matthijs (15) en Emma (14): “Wij zijn als gezin nooit samen het water opgegaan. We zijn verrast dat er zoveel mogelijk is op het gebied van watersport en dat je bijvoorbeeld helemaal geen vaarbewijs nodig hebt om met een motorboot te varen. We hebben genoten vandaag. We gaan het water zeker vaker opzoeken.”

Dag op het water

Gezinnen uit alle provincies kunnen zich opgeven voor een dag op het water bij een van de HISWA-bedrijven. Zij kunnen kiezen uit verschillende activiteiten, waaronder motorboot varen, surfen, suppen, waterskiën, kanoën, zeilen of meevaren op een zeilcruise. Aanmelden en meer informatie via: www.welkomophetwater.nl.

(headerfoto: De familie de Mooij krijgt zeilles op de Kagerplassen. Foto: Ronald Speijer)

Vorig artikel
Volgend artikel