Campagne ‘Welkom op het water’ voortgezet tot 2025

http://welkom-op-het-water-hiswa-campagnebeeld
31 december 2018  Laatste update: 15 maart 2023

De watersportpromotiecampagne ‘Welkom op het water’ wordt voortgezet tot en met 2025. Dat werd begin december 2018 besloten tijdens de algemene ledenvergadering van HISWA Vereniging, die uitvoerder van de campagne is.

Enthousiast maken voor watersport

‘Welkom op het water’ werd in 2015 gelanceerd met als doel: zoveel mogelijk mensen enthousiast maken voor de watersport en meer uren het water op krijgen. In de afgelopen drie jaar is de betrokkenheid van ondernemers om de watersport te promoten toegenomen, dragen diverse partners bij aan het doel en zijn er nieuwe mensen het water op gegaan. Online trekt de campagne ook veel nieuw publiek, zo laat HISWA weten.

Voortzetting

Gezamenlijk is daarom besloten de campagne voort te zetten tot en met 2015 om zo nog meer mensen met watersport in aanraking te laten komen. Een speciale stuurgroep geeft vorm aan de campagne Welkom op het water. De stuurgroep bestaat in totaal uit zeven ondernemers en marketeers, allen werkzaam in de watersport. Zij zijn dan ook erg enthousiast over het voortzetten van de campagne en zoeken meer partners om mee samen te werken. Rob van Zanten, voorzitter stuurgroep: “Ik ben trots dat wij als stuurgroep het vertrouwen krijgen om Welkom op het water voort te zetten. Wij hebben er zin in en gaan er niet alleen met elkaar, maar vooral ook met andere partijen voor om de campagne bekender en groter te maken.”

Samenwerken

“Meer mensen meer uren het water op krijgen is het doel. Dat is iets wat alleen lukt als de sector samen werkt”, vertelt Tessa den Hartog, die namens HISWA Vereniging campagneleider is. “Door het hele land bestaan er goede initiatieven om watersport te promoten, maar er ontbreekt een overkoepelende vlag. De stuurgroep hoopt dat via Welkom op het water de watersport steeds meer zal optreden als één.” Zeker 800 HISWA-leden zijn momenteel direct of indirect betrokken bij de campagne. Door financiering van de campagne, het aanbieden van een arrangement met korting, het beschikbaar stellen van vaartuigen en personeel of zelf als ambassadeur op te treden.

Nederland Waterland

Van 10 t/m 13 januari neemt Welkom op het water samen met een collectief van HISWA-bedrijven, het Watersportverbond en VVV-kantoren deel aan de Vakantiebeurs onder het thema Nederland Waterland. Het doel is om op meer plekken aanwezig te zijn dan waar de watersport normaliter komt. Lees meer over de deelname van Welkom op het water aan de Vakantiebeurs.

Meevaardag

Daarnaast staat de organisatie van de eerste editie van de Nationale Meevaardag op de planning. Ondernemers en booteigenaren worden uitgenodigd om op deze dag iemand mee te nemen die nog nooit heeft gevaren. Een onderzoek naar hoe watersport een vast onderdeel kan worden binnen het basisonderwijs wordt tevens uitgevoerd. Net als veel andere activiteiten.

Vorig artikel Volgend artikel